Äntligen i Skottland

20.10.2017

Planet från Arlanda mot Heathrow lyfte enligt tidtabell klockan 07:45 på torsdagsmorgonen. Framme i Aberdeen vid lunch, väskorna var med, nu kan inget gå fel.

Ett litet misstag uppstod dock när vi skulle hoppa in i taxin för att ta oss in till Aberdeen. Där jag skulle sätta mig satt det en ratt! Taxichauffören blev mer än tillåtet munter över detta och undrade om jag ville köra själv.

Hotellet Jury's Inn var suveränt, centralt beläget inne i ett köpcenter. Ett problem var bara att vi bokat ett rum för tre personer och rummet bestod av en enkelsäng och en dubbelsäng. På något sätt måste kampen om enkelsängen avgöras så vi tog med Kasta Gris spelet och begav oss till närmaste pub. Patrik den lömske mörkade formen under provomgången för att sedan sopa banan med oss när det blev skarpt läge.

Senare på kvällen ny pubrunda i centrala Aberdeen. Träffade på ett glatt gäng från Aberdeen Hash House Harriers, dom spottade inte i glaset! På Malones blev det livemusik och några irländska danssteg som vi får hoppas inte alltför många la märke till.

Nästa morgon ut till flyplatsen för att hyra bil. Hyrbilskillen gav mig nycklarna och jag hoppade in i passagerarsätet där det INTE fanns någon ratt. Hyrbilskillen munter.

På nåt vis kom vi till Dufftown och efter en smaskig lunch på Seven Stills så var det dags för utflykt.

Började med Glenfiddich som ligger i själva Dufftown och är stället för målgången i morgon. Fantastiskt vackert med välansad murgröna och klass rakt igenom. Pelle blev sugen och köpte ett par småflaskor 15-årig.

Sedan körde vi ned mot Aberlour och tog oss ned till Speyside way, den nedlagda järnvägen som numera är den vandringsled där loppet kommer att gå. Vi insåg snabbt att det inte kommer bli nån lek i morgon. Underlaget är gräs, ganska halt och ojämnt.

Som avslutning på rundturen besökte vi även MacAllan där vi handlade lite mer, 12-årig Cherry Cask fick det bli. Nu är det bara att kolhydratladda och vakna pigga och fräscha i morgon bitti!

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång